par aeib Jeu 3 Jan 2013 - 17:28
Greetings,
Andre here.
Since i don't speak French, a hopeful readable google translation will follow
Let me answer some question,
The framing is indeed Avia Breeze, at 6g per spar with the keel a Avia Skinny ul. The upper spreader is a pultruded carbon tube from DPP with 4mm and the standoffs are also from DPP as 2mm tube.
The sail material is as said cuben fibre at 0.34oz, which translates to 11.4g/m2. It is very thin and very much unlike Icarex. It is so thin you pretty much have to glue it or the holes from the sewing will tear under load.
The kite is designed to allow flying in a minimum of wind with the least amount of work. Tricks where of zero concern. Its all about able to fly when nothing else will or requires a lot of work to keep up.
If you have further question i will be happy to answer them.
Andre
=====
Salutations,
Andre ici.
Depuis je ne parle pas français, une traduction lisible espoir google va suivre
Permettez-moi de répondre à certaines questions,
Le cadrage est bien Breeze Avia, à 6 g par s'entraîner avec la quille d'un Avia Skinny ul. L'épandeur supérieure est un tube en carbone pultrudé de DPP de 4mm et les entretoises sont également de DPP que le tube 2mm.
Le matériau de la voile comme on dit en fibre Cuben à 0,34 onces, ce qui se traduit 11.4g/m2. Il est très mince et très différent de Icarex. Il est si mince que vous avez à peu près à coller ou les trous de la couture se déchire sous la charge.
Le cerf-volant est conçu pour permettre de vol en un minimum de vent avec la moindre quantité de travail. Tricks où nul souci. Its all about capable de voler quand rien d'autre volonté ou nécessite beaucoup de travail à suivre.
Si vous avez des questions plus je serai heureux d'y répondre.
André